Thursday, June 9, 2011

Fumator sau nefumator?

O data cu o  noua lege/propunere de lege -cumva impotriva fumatului,vad ca prin presa/blogurile romanesti s-a inceput o noua "batalie" :cine are dreptate-fumatorul sau nefumatorul?
Cel putin asa o percep eu... ca un nou motiv de incaierare(online?) intre romani!
Cum vad eu treaba? Poti fuma linistit la tine-n masina,la tine-n casa,la tine in pridvor, la tine-n camara sau in spatii special amenajate . Ce fel de lege a lu' peste e asta: restaurant de fumatori si...nefumatori?Da' ce fac fumatorii?Fumeaza in borcan si apoi repede pun capacul sa nu iasa fumul si sa ii deranjeze pe cei care stau 2 mese mai incolo si sunt nefumatori?C'mon...ce BS e asta??
Io as face ca si aici: nu se fumeaza in locurile publice,la job,baruri(eventual undeva pe patio daca e ceva amenajat),clubburi, restaurante etc. Aici lista cu orasele din California si ce fel de smoking-ban  exista.
Inclusiv in Las Vegas,unde inainte legea era mai permisiva...s-a cam imputit treaba! Se mai fumeaza la liber doar in cazinouri si baruri.
Campusul scolii unde invat este smoke free campus.Ca sa fumezi o tigara,tre' sa  iesi practic din campus.Si cum nu este tocmai mik...mai bine te lasi de fumat!
Ce nu inteleg eu este agresivitatea cu care fumatorii romani se apara/ataca,dand vina pe "retardatii"-cika nefumatori! Really?:)

Am fumat si eu destul de mult timp(cu pauze si mai ales doar seara),si am renuntat la acest obicei urat de curand. Faptul ca nu prea am fumatori in anturajul meu, m-a ajutat foarte mult. Ca un fapt divers ,tigarile aici le cumparam la 2,5 para/pachetul de Davidoff!Mai ieftin decat in Ro,asa-i?
Nu vreau sa fac apologia nefumatului,la urma urmei este o alegere personala! Dar la cata poluare inghitim zilnic...e pacat sa inhalam si voluntar substante nocive! Zic si io!:)

Tips: desi eu am renuntat fara nici un fel de ajutor, cika de un ajutor real ar fi "snus"-urile,mai exact "swedish snus". Da' io n-am incercat,asa ca informatia este neverificata de catre moi!

No comments: